George Banu scrie despre o istorie ce se conjugă la prezent doar privind spre trecutul fastuos al saloanelor de altădată, luminate de candelabrele maiestuoase, a căror splendoare frapează și astăzi.
În teatru, în marile montări care au rămas emblematice, de la Thomas Ostermeier la Andrei Șerban, candelabrul ghidează emoția spectatorului în ... citeste mai departe
George Banu propune o asociere originala intre studiul teoretic al teatrului si experienta biografica, intre intrebarile esentiale suscitate de arta scenei si expresiile sale concrete, occidentale sau orientale, indeosebi japoneze.
De la iubirea de teatru la neiubire, de la efemerul clipei la persistenta memoriei - aceste pagini sesizeaza ineditul unor ... citeste mai departe
George Banu isi abandoneaza statutul de spectator pentru a traversa frontiera ce-l separa de scena si a propune texte fragmentare, texte pentru un teatru-marturie: Uitarea, Odihna.
Lor li se adauga Monologurile neimplinirii, unde autorul isi evoca esecurile personale ce i-au permis sa se recunoasca pe sine si sa admita „neimplinirea” ... citeste mai departe
George Banu exploreaza acest spatiu mitologic care este teatrul à l'italienne, loc de dialog intre scena si sala, in relatie cu ierarhia sociala, dar si de comuniune in contextul „rosu si aur“, emblema salilor europene.
Volumul reuneste studii consacrate „supravegherii“ ca motiv din dramaturgia occidentala sau a lui Cehov, figura ... citeste mai departe
Pornind de la un Iisus baroc din America latina si de la altul modern, sculptat de Apostu si oferit de Andrei Serban, George Banu a adunat o splendida familie de Iisusi culesi in lume, vechi sau recenti, indepartati sau apropiati, martiri crucificati sau prunci inocenti.
Un periplu prin universul spectaculos al scenei contemporane, cartea de față depășește, prin anvergura considerațiilor lui George Banu, frontierele spațiului artistic și devine, în sensurile sale profunde, o meditație necesară asupra condiției adesea neliniștitoare a prezentului.
Ea reunește o suită de contribuții relevante ale autorului din presa culturală autohtonă a ultimilor ... citeste mai departe
Daca Shakespeare a fost multa vreme ?contemporanul nostru?, George Banu il considera pe Cehov ?aproapele nostru? si ii exploreaza atent teatrul aflat la inaltimea omului fara aventuri extreme.
Putem urmari drumul lui Cehov, prozator inspirat, spre teatrul asimilat la inceput unui divertisment inteligent, pentru a descoperi apoi o capodopera uitata, La ... citeste mai departe
Intors din Japonia, Roland Barthes se marturisea fascinat de acest ?imperiu al semnelor? recent descoperit.
George Banu isi pune jurnalul de spectator sub semnul aceleiasi seductii.
Viziteaza si exploreaza ?imperiul teatrului?, ce reuneste formele traditionale, teatrul n?, kabuki sau bunraku, precum si experientele moderne, de la shingeki la but?. Priveste ... citeste mai departe